Leady generowane przez formularz vs. przez chat

Ważnym aspektem dla każdej firmy jest uzyskanie danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Formularze kontaktowe, które często znajdują się na stronach nie zawsze w pełni spełniają swoją rolę. Jak więc uzyskać dane kontaktowe od osób, które odwiedzają stronę i mogą zostać klientami? Z pomocą w tej kwestii przychodzi czat. generowanie leadów przez czata Na większości stron standardowym sposobem pozyskiwania danych od potencjalnych klientów są formularze kontaktowe. Jednak nie zawsze zapewniają one dostarczenie pełnego kompletu danych czy informacji, czego dokładnie klient potrzebuje. Często jest również tak, że dane trafiają do firmy zbyt późno i klient w tym czasie zdąży skorzystać z usług konkurencji, która szybciej skontaktuje się z gotową ofertą. Zainstalowanie narzędzia czat na stronie może to jednak zmienić. Leady generowane przez czat są bardziej doprecyzowane co pozwala wyjść do klienta z indywidualnie dopasowaną ofertę. Dane kontaktowe, które są dostarczane przez formularz nie wnoszą wiele w budowanie relacji. Stanowią one samodzielne dane i nie ułatwiają nawiązania relacji z klientem – zaczyna ona być budowana dopiero podczas kontaktu zwrotnego. Jeżeli jednak klient trafi na czat to doradca pozna jego potrzeby, oczekiwania, budżet czy preferowany termin realizacji usługi. Klient widzi także, że dana firma wychodzi mu naprzeciw, a rozmowa z żywą osobą pokazuje, że ktoś jest zainteresowany jego potrzebami w danym zakresie. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę również to, że klient dostaje od konsultanta czatu potwierdzenie przesłania danych do firmy oraz informację kiedy może spodziewać się kontaktu zwrotnego. generowanie leadów przez czata Narzędzie czatu pozwala firmie budować korzystne więzi z potencjalnymi klientami. Znając ich lokalizację czy informację na jakich podstronach byli, można odpowiednio rozpocząć rozmowę, co pozwoli przekonać do pozostawienia danych kontaktowych nawet taką osobę, która wchodząc na stronę nie miała takiego zamiaru. Traktowany stricte personalnie klient prędzej poczuje więź z firmą i będzie zainteresowany dalszą współpracą. Nie stanowi on anonimowego zestawu danych i również firmie łatwiej jest wyjść z korzystną dla niego propozycją. Czat pracujący poza standardowymi godzinami pracy firmy to dodatkowy sposób szybkiego kontaktu, umożliwiający obsługę klienta w szerszym zakresie godzinowym. Konsultant może przedstawić lub zarysować ofertę, która będzie odpowiadała potrzebom klienta, nawet jeżeli jest to późna godzina wieczorna czy weekend. Tak więc, jeśli na stronie odnotowywany jest duży ruch poza standardowymi godzinami pracy firmy warto zamienić standardowy formularz kontaktowy na narzędzie czatu wraz z zespołem, który będzie je obsługiwał w niestandardowym czasie. Na pewno przełoży się to na ilość pozostawianych danych kontaktowych.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Rozpocznij bezpłatny okres testowy!

instalacja w 5 minut testowanie planu „TEAM” przez 30 dni karta płatnicza nie jest wymagana

Chcesz nauczyć się dobrze prowadzić chat

na swojej stronie?

Mamy dla Ciebie kompendium wiedzy o LiveChat!

A w nim m. in: 

  • - od czego zacząć wprowadzanie chata
  • - jak aktywizować użytkownika na czacie
  • - 5 sposobów na wzrost sprzedaży w e-commerce z użyciem chata

Kompendium zostało wysłane na Twój e-mail

Życzymy przyjemnego czytania!