Ile licencji Live Chat

potrzebuję dla mojej firmy?

Dzięki narzędziu Live Chat można łatwiej i szybciej obsługiwać klientów na firmowej stronie internetowej. Czat to dość nowe rozwiązanie komunikacyjne, jednak świetnie się sprawdza – jest pozytywnie odbierany przez klientów, a firma może szybko i skutecznie odpowiadać w trybie natychmiastowym na potrzeby czy uwagi klienta. Zaczynając pracę z tym narzędziem należy być przygotowanym na jego odpowiednią konfigurację, tak aby wizualnie pasowało do strony, a także spełniało wszystkie cele, jakie przed nim i obsługującymi je osobami zostaną postawione. Jednak kwestią najważniejszą na samym początku jest ilość licencji Live Chat, które trzeba wykupić dla firmy. Czym się kierować, aby wybrać najbardziej optymalną ilość i nie przepłacać? potrzebna ilość stanowisk

Co rozumieć przez liczbę licencji?

Zacznijmy od tego czym dokładnie jest licencja – jest to ilość stanowisk, z których można korzystać jednocześnie. Nie jest to liczba kont, ponieważ tych można założyć dowolną i nieograniczoną ilość, a liczba licencji musi zostać konkretnie określona. Dokładnie ujmując, ilość licencji to ilość osób, które jednocześnie mogą być zalogowane w narzędziu Live Chat. Jeżeli konfiguracja narzędzia na stronie będzie dzielić konsultantów na grupy obsługujące różne strony czy zagadnienia to warto, aby dla każdej z grup była wykupiona licencja – wtedy na pewno każda z grup będzie miała dostępną osobę, która będzie obsługiwać klientów. Tak więc, zastanawiając się nad ilością licencji, należy pomyśleć ile osób będzie jednocześnie zalogowanych w ramach jednej firmy. Jeżeli od początku nie jesteśmy pewni ile tych miejsc będzie finalnie potrzebne, można skorzystać z darmowego miesiąca próbnego i wtedy sprawdzając możliwości czatu, sprawdzić też zapotrzebowanie na miejsca i ludzi.

Jak dobrać odpowiednią ilość licencji?

Jeżeli na początku korzystamy z darmowego miesiąca to dostajemy na start pakiet TEAM. Zawiera on wszystko co może być potrzebne zarówno w mniejszej, jak i większej firmie, także świetnie się sprawdza na dość szerokim polu. I to właśnie ten pierwszy miesiąc może dać nam odpowiedź na pytanie ile konkretnie licencji będzie potrzebnych w późniejszym czasie. Warto w tym okresie zwrócić uwagę na ilość pojawiających się czatów, da to nam odpowiedź jaka ilość konsultantów powinna być aktywna w tym samym czasie. Jeżeli jedna osoba nie radzi sobie z ilością napływających rozmów, a klienci muszą czekać na swoją kolej to znak, że potrzebna będzie kolejna licencja. Dodatkowo w statystykach można sprawdzić jaka była liczba rozmów przy zalogowanej w tym czasie ilości osób – to również pozwala przewidzieć niezbędną ilość miejsc.

Czy trzeba decydować się od razu?

Korzystając z darmowego miesiąca testowego nie trzeba podejmować decyzji od razu. Ilość miejsc można dowolnie zwiększyć lub zmniejszyć nawet ostatniego dnia trwania okresu próbnego. Ta decyzja powinna być przemyślana, jednak jeżeli w międzyczasie ruch na firmowej stronie ulegnie zmianie i potrzebna będzie zmiana ilości licencji można tego dokonać bez żadnych trudności. W takim przypadku pozostaje oczywiście wysokość opłat – jeżeli zwiększamy ilość licencji to rzecz jasna musimy dopłacić różnicę w cenie. W przypadku zmniejszenia ilości licencji nadpłata przejdzie po prostu na kolejny okres rozliczeniowy. Ważnym jest, aby dobrać taką liczbę licencji jaką realnie potrzebujemy. Nie ma sensu płacić za miejsca czy funkcje, które będą niepotrzebne. Na szczęście dzięki temu, że pierwszy miesiąc jest darmowy możemy szybko i za darmo przekonać się, jakie są realne potrzeby naszej firmy. Czat jest nowoczesnym, ale jednocześnie prostym rozwiązaniem, które pomoże w uprawnieniu kontaktu na linii firma – klient. Warto więc w niego zainwestować i zwiększyć zyski swojej firmy, a także zadowolenie klientów. Nie czekaj, już dziś załóż darmowe konto i zacznij obsługiwać swoich klientów szybciej i lepiej. Na pewno zaowocuje to pozytywnymi skutkami.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Rozpocznij bezpłatny okres testowy!

instalacja w 5 minut testowanie planu „BUSINESS” przez 30 dni karta płatnicza nie jest wymagana

Chcesz nauczyć się dobrze prowadzić chat

na swojej stronie?

Mamy dla Ciebie kompendium wiedzy o LiveChat!

A w nim m. in: 

  • - od czego zacząć wprowadzanie chata
  • - jak aktywizować użytkownika na czacie
  • - 5 sposobów na wzrost sprzedaży w e-commerce z użyciem chata

Kompendium zostało wysłane na Twój e-mail

Życzymy przyjemnego czytania!