Nie znajdziemy sklepu stacjonarnego bez sprzedawcy, dlaczego więc wiele sklepów internetowych zostaje pozostawionych samym sobie? Bez doradcy, niezdecydowany klient prawdopodobnie jedynie przejrzy stronę, a następnie opuści sklep. Jak więc zapewnić takim klientom odpowiednią pomoc i obsługę? Z pomocą przychodzi tutaj Live Chat. livechat dla sklepu online

Podglądanie koszyka

Narzędzie czatu idealnie nadaje się do sklepu e-commerce, ponieważ pozwala na zaadresowanie wszystkich potrzeb klienta i śledzenie koszyka. Dodatkowo czat daje sklepowi ludzką twarz – pojawia się doradca, z którego usług można w każdej chwili skorzystać. Jest to ktoś, kto klientowi doradzi w przypadku kiedy waha się nad zakupem i dopilnuje, aby klient nie wycofał się z zakupu w ostatniej chwili, rozwiewając wszystkie jego obawy. Niewiele osób o tym wie, ale Live Chat umożliwia skorzystanie z jeszcze jednej, niezwykle pomocnej dla doradcy funkcji – podglądu zawartości i wartości koszyka. Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia prowadzenie sprzedażowej rozmowy z klientem. Jak więc uruchomić taką funkcję?

Integracje

Możliwość podglądania koszyka klienta możemy uruchomić na dwa sposoby: Po pierwsze w ramach gotowej integracji ze sklepem na platformie PrestaShop. Narzędzie Live Chat zainstalowane na sklepie korzystającym właśnie z silnika PrestaShop daje konsultantowi wgląd do tego co dokładnie klient ma w koszyku i jaka jest łączna wartość tych rzeczy. Takie rozwiązanie sprawdzi się w bardzo wielu sklepach, niezależnie od ich asortymentu, jednak należy pamiętać, że nie zawsze jest to gotowe rozwiązanie. Tego typu integracje dostępne są również dla innych mniej lub bardziej popularnych platform. Możemy więc skorzystać dla gotowych rozwiązań dla Magento, Opencart, Shoplo czy Zapier. Czasami integrację należy przeprowadzić ręcznie, korzystając z możliwości ustawiania dodatkowych zmiennych. W obu przypadkach warto jednak skorzystać z tej funkcji, ponieważ widoczność zawartości koszyka zdecydowanie zwiększy możliwość sprzedażowe.

Dlaczego warto?

Być może sądzisz, że konsultanci na czacie w Twoim sklepie poradzą sobie bez tej funkcji. Oczywiście jest to możliwe, jednak bez wiedzy jaką daje wgląd do koszyka często muszą po omacku doradzać klientowi lub namawiać go do zakończenia transakcji. Taki wgląd daje wiele dodatkowych możliwości wpływania na sprzedaż. Widząc co klient ma w koszyku możemy przewidzieć co jeszcze by go zainteresowało i doradzić coś odpowiedniego z nowości lub produktów z wyprzedaży. Można też dzięki temu skorzystać z funkcji dosprzedaży, przykładowo: widząc, że klient kupuje np. sadzonki róż, możemy mu zaproponować dodatkowo odpowiedni do nich nawóz, który na pewno mu się przyda. Nie tylko zawartość, ale i wartość koszyka pozwala na odpowiednie pokierowanie klientem – w momencie kiedy konsultant widzi, że klientowi brakuje np. 5 zł do darmowej wysyłki może mu zaproponować dokupienie czegoś niedrogiego. Wtedy zamiast płacić za koszty wysyłki w tej cenie dostaje dodatkowy produkt. Dla klienta jest to świetna okazja, z której mógłby nie skorzystać przez swoją niewiedzę, a dla sklepu jest to większa sprzedaż. Dzięki integracji narzędzia Live Chat ze sklepem możemy zapewnić klientom wysoką jakość usług oraz doradztwo na najwyższym poziomie. Na pewno każdy klient będzie zadowolony z szybkiej obsługi oraz doradcy, który podsyła mu propozycje odpowiadające jego oczekiwaniom, które przecież może przewidzieć mając wgląd do koszyka danej osoby. Warto więc pamiętać, że sklep internetowy bez czatu jest jak sklep stacjonarny bez sprzedawcy, a konsultant bez wglądu do koszyka nigdy w pełni nie wykorzysta możliwości sprzedażowych tego narzędzia.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Uruchom bezpłatny trial LiveChat!

5-minutowa instalacja, licencja TEAM na 14 dni, niewymagana karta kredytowa.