
Konfiguracja zaproszeń w sklepie internetowym
Czat może być sposobem, dzięki któremu zwiększymy ilość interakcji z klientem na naszej stronie. Jednak aby do tego doszło należy odpowiednio skonfigurować zaproszenia narzędzia LiveChat


Podczas konfigurowania zaproszenia czat warto zwrócić uwagę na to kiedy zaproszenie ma się automatycznie klientowi wyświetlić . Dzięki automatyzacji tego procesu, nie trzeba przeszukiwać wszystkich osób na stronie, aby znaleźć te, które rzeczywiście mogą potrzebować pomocy konsultanta. W ustawieniach możemy wskazać również ile minut klient ma być na stronie, zanim wyświetli mu się zaproszenie. Pozwala uniknąć to sytuacji kiedy to zaproszenie może “wystraszyć” klienta i zniechęcić do działań na danej stronie. Ważnym aspektem może być również ustawienie kraju, z którego rozmowy są przyjmowane –zwłaszcza, jeżeli konsultanci obsługujący czat nie są w stanie zapewnić szybkiej obsługi w językach obcych.

Z przeprowadzonych przez .BespokeChat obserwacji wynika, że wysokość współczynnika konwersji, zależna jest od umiejscowienia zaproszenia. Kiedy zaproszenie wyświetli się na dowolnej stronie, średnio 5% klientów skorzysta z możliwości takiej rozmowy. Jeżeli będzie to strona logowania wzrośnie do 6%. Dużo więcej klientów korzysta z takiej możliwości znajdując się na stronie zamówienia lub na stronie koszyku – jest to 12%. Nieco więcej bo 13% skorzysta z pomocy konsultanta, kiedy czat będzie wyświetlany na dowolnej stronie, ale jedynie dla osób, które mają jakieś produkty w koszyku. 17% klientów korzysta z czatu na stronie pomocy, ale aż 34% osób, które pojawiają się na tej stronie drugi raz skorzysta z takiej możliwości. Narzędzie LiveChat pozwala na wyświetlenie klientowi tylko jednego zaproszenia w trakcie jego wizyty na stronie. Dzięki temu nie czuje się on ,,atakowany” wszechobecnymi okienkami, które mogła zasłaniać daną część strony, a tym samym skutecznie go odstraszyć.
.BespokeChat