Zdalna obsługa klienta zyskała na znaczeniu jeszcze bardziej, niż dotychczas. 97% kupujących przyznaje, że ma ona wpływ na wybór i lojalność wobec marki. Możliwość jak najszybszego i najłatwiejszego kontaktu jest więc jednym z głównych wyzwań dla klientocentrycznych firm. LiveChat sprawi, że Twoja organizacja zaliczy się do tego grona.
Oto 5 powodów, dla których Twoja firma powinna udostępniać czat na stronie:
- Po pierwsze klient!
Badania pokazują, że okienko czata to jedna z tych rzeczy, której klienci oczekują podczas przeglądania witryn i sklepów firmowych. Co więcej – według danych Forrestera, aż 44% internautów kupujących online uważa, że możliwość rozmowy z prawdziwą osobą to najważniejsza funkcjonalność strony. Dodając do tego fakt, że to właśnie czat jest najbardziej satysfakcjonującym kanałem obsługi (73% zadowolonych klientów vs. 51% dla obsługi mailowej i 44% telefonicznej), jego brak byłby dla firmy strzałem w kolano.
2. Czas to pieniądz
Dzisiejsi konsumenci są niecierpliwi. 82% z nich oczekuje odpowiedzi na swoje pytanie w mniej niż 10 minut, co w przypadku mailowej obsługi zapytań jest praktycznie niewykonalne. Oczekiwanie na połączenie z infolinią lub wypełnianie formularza kontaktowego również może być dla nich zbyt czasochłonne. Na czacie jeszcze bardziej, niż w innych kanałach liczy się czas – średnie podjęcie zgłoszenia zajmuje mniej, niż 49 sekund.
3. Jeszcze większa sprzedaż
Na czatach online zdecydowanie częściej, niż w innych kanałach obsługi piszą osoby, które realnie rozważają zakup produktu. Ewentualnie – zainteresował on je na tyle, by dopytać o konkretne cechy. Udostępniając możliwość natychmiastowej rozmowy, zyskujesz bezpośredni wpływ na sprzedaż i decyzje zakupowe konsumentów, a dzięki temu znacznie zwiększasz konwersję. W niektórych branżach, takich, jak nieruchomości i automotive, ponad jedna trzecia rozmów kończy się leadem sprzedażowym.
4. Niższe koszty
Czat na stronie to najtańszy i najłatwiejszy do wdrożenia sposób komunikacji, a co za tym idzie, gwarantujący najwyższy zwrot z inwestycji. Instalacja narzędzia na stronie ogranicza się do drobnych zmian w kodzie, a samą jego obsługę można zlecić specjalizującym się w tym firmom. Najważniejsza przewaga rozmów w tym kanale to fakt, że konsultanci prowadzą nawet do pięciu spraw jednocześnie.
5. Doświadczenie i wiedza
33 tysiące firm, blisko 30 milionów czatów miesięcznie, w 150 krajach. Zaufanie największych firm, takich, jak McDonalds czy Unilever. Zespół wsparcia dostępny 24h na dobę. Bogate zaplecze merytoryczne, wspierająca społeczność i cykliczne porady na temat sprzedaży i obsługi klienta – to cały pakiet korzyści, które zyskujesz wybierając LiveChat.
Nie zwlekaj – porozmawiaj z naszym doradcą już dziś ✉️! Po prostu skontaktuj się z nami przez czat, a pomożemy wybrać odpowiedni pakiet LiveChat dla Twojej firmy.