Instalacja czatu na stronie pozwala na obsłużenie większej ilości klientów w tym samym czasie niż podczas rozmowy telefonicznej. Jednak jeżeli nie posiadamy doświadczenia w używaniu tego typu narzędzia możemy nie wykorzystać pełni jego potencjału. Co należy więc zrobić, aby czat spełnił swoją funkcję należycie? Wykorzystaj potencjał czata Zainstalowanie narzędzia czatu na stronie to dopiero pierwszy krok. Ważne jest opracowanie odpowiednich konfiguracji zapewniających dopasowany do strony efekt wizualny czatu. Należy też mieć na uwadze ustalenie kiedy czat proaktywnie zaprasza do rozmowy. Jest to narzędzie, które ma pomóc klientowi, a nie przeszkadzać. Czat, który ,,atakuje” klienta od razu po wejściu na stronę i wyświetla się na każdej zakładce może przeszkadzać. Kiedy jednak pojawia się ona na określonych podstronach lub w konkretnej sytuacji, będzie on mile widziany i większa ilość osób chętnie z niego skorzysta. Bardzo ważnym aspektem stanowiącym o wynikach z posiadania czat jest nie tyle narzędzie co sposób jego obsługi. Kiedy czat jest włączony na danej stronie, to powinien być obsługiwany przez kompetentną i dostępną czasowo osobę, która będzie odpowiadała klientom w trybie natychmiastowym, bez konieczności zmuszania ich do oczekiwania na reakcję dłużej niż kilkanaście sekund. Należy wziąć pod uwagę także to, że czat jest na tyle specyficznym narzędziem, że jego aktywność przez np. dwie godziny dziennie nie przyniesie oczekiwanych efektów. Zamiast zachęcać klientów do skorzystania z danej oferty można ich zniechęcić – okno informujące o braku konsultantów czatu daje użytkownikowi informację, że po drugiej stronie nie ma nikogo kto mógłby mu pomóc od razu w danej kwestii, co może wyglądać wyjątkowo nieprofesjonalnie. Zadaniem czatu jest działanie online i bezzwłoczne udzielanie klientowi odpowiedzi lub pomoc w wykonaniu danych działań na stronie. Z doświadczenia firmy .BespokeChat wynika, że średnio 80% rozmów na czacie jest zapoczątkowanych zaproszeniem, które wysyłamy. Przy odpowiedniej konfiguracji czatu takie zaproszenia, ze spersonalizowanym tekstem, wysyłane są automatycznie, kiedy klient wykona konkretną czynność lub znajdzie się na wyznaczonej podstronie. Skuteczne i błyskawiczne udzielenie informacji sprawia, że klient chętniej skorzysta z oferty firmy. Instalacja czatu na stronie może być świetnym rozwiązaniem, które sprawi, że klienci chętniej i częściej będą zaglądać na stronę z powodu wyróżniającej się, szybkiej obsługi klienta.. Jednak, aby wykorzystać jego pełen potencjał, należy pamiętać o odpowiedniej konfiguracji i obsłudze.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Uruchom bezpłatny trial LiveChat!

5-minutowa instalacja, licencja TEAM na 14 dni, niewymagana karta kredytowa.