Jakie błędy można popełnić prowadząc czat?

Instalując po raz pierwszy narzędzie do obsługi czatów na swojej stronie można popełnić wiele błędów, zarówno konfiguracyjnych, jak i dotyczących obsługi zarówno klienta, jak i samego narzędzia. Warto więc zwrócić uwagę na najczęściej popełniane błędy i starannie ich unikać. Błędy popełniane podczas czatu Jednym z ważniejszych błędów jakie można popełnić podczas konfigurowania czatu jest jego wygląd. Jeżeli czat nie będzie pasował do strony graficznie, może wizualnie odstraszać potencjalnych użytkowników. Zniechęcający jest także czat, który jest ciągle offline i można jedynie zostawić na nim wiadomość. Klient niechętnie skorzysta z formularza kontaktu, kiedy równie dobrze taką wiadomość może wysłać mailowo. Czat powinien więc działać tak, aby odpowiadać klientowi na jego pytania w trybie natychmiastowym. Analogicznie sytuacja będzie wyglądała w przypadku kiedy czat często jest nieaktywny lub sprawia wrażenie aktywnego, jednak nie jest on obsługiwany przez konsultanta. Klient po zostawieniu wiadomości czeka na odpowiedź, która się nie pojawia nawet po kilku minutach. Jest to bardzo skuteczny sposób aby zniechęcić klienta do kontaktu – jest to sygnał dla klienta, że po drugiej stronie tak naprawdę nie ma nikogo, kto chciałby mu pomóc. Odpowiedzi na czacie powinny być wysyłane stosunkowo szybko. Najlepiej w ciągu pierwszych 60 sekund, aby dać rozmówcy znak, że po drugiej stronie czatu znajduje się osoba, która chętnie odpowie na wszystkie nurtujące go pytania. Nie musi być to już konkretna odpowiedź na pytanie. Wystarczy sygnał w postaci zwrotów: ”oczywiście”, ”rozumiem”, ”już sprawdzam”. Dzięki temu klient będzie gotów poczekać na konkretną odpowiedź. Dużym błędem jest także wybranie nieodpowiedniej osoby do obsługi czatu w imieniu firmy. Ważna jest znajomość zarówno oferty danej firmy, jak i obsługi narzędzia czatu. Kompetentna osoba musi wiedzieć jak powitać klienta, jak odpowiadać na dane pytania i reagować na niestandardowe sytuacje. Powinna też umieć płynnie poruszać się po narzędziu, aby móc sprawdzić na jakiej stronie jest klient lub wrócić do archiwalnej rozmowy z daną osobą. Są to czynności, dzięki którym obsługa czatu będzie stała na wysokim poziomie, a klienci chętniej będą korzystali z tego typu formy kontaktu. Oczywiście jeżeli konfiguracja czy obsługa sprawiają problemy, najlepiej zgłosić się do specjalistów, którzy po szczegółowym zapoznaniu się ofertą firmy będą profesjonalnie obsługiwać czat w jej imieniu.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Rozpocznij bezpłatny okres testowy!

instalacja w 5 minut testowanie planu „TEAM” przez 30 dni karta płatnicza nie jest wymagana

Chcesz nauczyć się dobrze prowadzić chat

na swojej stronie?

Mamy dla Ciebie kompendium wiedzy o LiveChat!

A w nim m. in: 

  • - od czego zacząć wprowadzanie chata
  • - jak aktywizować użytkownika na czacie
  • - 5 sposobów na wzrost sprzedaży w e-commerce z użyciem chata

Kompendium zostało wysłane na Twój e-mail

Życzymy przyjemnego czytania!