Zastosowanie LiveChat w turystyce

Jednym z ważniejszych czynników wpływającym na wykupienie (lub nie) udziału w imprezie turystycznej jest możliwość utwierdzenia się klienta, że dana oferta w pełni zgadza się z jego wymarzonym wyjazdem, którego wizję budował sobie w głowie od kilku miesięcy. Zamów wycieczkę przez czat Wraz ze stale rosnącym odsetkiem imprez turystycznych zakupywanych przez internet bardzo ważnym jest aby zapewnić jakość obsługi klienta porównywalną z wizytą w biurze turystycznym do obsługi na stronie – wtedy, kiedy klient tego potrzebuje. Liczne badania pokazują, że wiele osób podejmuje decyzje zakupowe często na koniec pracowitego dnia, wieczorem lub w weekend, przeglądając przed komputerem oferty wypoczynku. Klienci starają się zebrać jak najwięcej informacji o ofercie zanim dokonają ostatecznego wyboru. Danie klientom poszukującym na stronie informacji sposobności zaangażowania się w dialog z przedstawicielem biura podróży otwiera zupełnie nowe możliwości sprzedażowe. Jak zapewnić klientom odwiedzającym stronę możliwość szybkiego zadania pytań, rozwiania wątpliwości i uzyskania pomocy w rezerwacji? Z pomocą przychodzą rozwiązania typu LiveChat – czatu tekstowego z poziomu strony – pozwalające na efektywne i tanie uruchomienie kanału komunikacji, który czynny może być również wieczorami i w weekendy. Jest on dużo efektywniejszy niż infolinia, gdyż doświadczony operator czata może z powodzeniem obsługiwać zapytania od kilku klientów na raz. Udzielenie klientowi szybkiej odpowiedzi na temat zakwaterowania, cen, możliwości zabrania zwierząt, pogody czy możliwej godziny przyjazdu często pozwoli mu nie zwlekać z podjęciem ostatecznej decyzji i wybrać jedną z oferowanych przez firmę wycieczek Obecne narzędzia do czatowania dają ogromne możliwości konfiguracji wizualnej i interakcyjnej oraz wtopienia się w każdą stronę internetową stając się jej nierozłączną częścią. Pozwalają na zbieranie informacji o zachowaniu klientów na stronie, ich potrzebach, problemach i pytaniach. Możliwości automatycznego zapraszania do rozmowy pozwalają rozpoczynać merytoryczne rozmowy oparte o zachowanie klienta na stronę i wchodzić w dialog z nim. Raport LiveChat Benchmark prowadzony na ponad 4000 firmach mówi, że w branży turystycznej firmy średnio mogą spodziewać się 93 rozmowy z potencjalnymi klientami dziennie – jest to oczywiście uzależnione od ruchu na stronie. Zwykle można liczyć na nawiązanie rozmów z około 4-7% osób odwiedzających stronę. Podstawowa wersja narzędzia pozwalającego na komunikację przez czat na stronie zaczynają się od kilkunastu dolarów miesięcznie. Należy pamiętać, że prawdziwie dobrze wdrożony czat oferuje też odpowiednią liczbę operatorów, którzy są w stanie obsługiwać przychodzące czaty w tych godzinach, kiedy klienci tego najbardziej potrzebują. Istnieje obecnie możliwość skorzystania z ofert firmy, które zapewniają nie tylko wdrożenie narzędzia, ale również oferują współdzielony zespół operatorów, który dba o to, aby każdy klient był pozytywnie załatwiony – czy to poprzez odpowiedzenie na jego pytanie, zawierające się puli pytań “powtarzalnych” pytań lub też pozyskanie danych kontaktowych pozwalających firmie turystycznej na skontaktowanie się z klientem po rozmowie celem odpowiedzenia na jego wątpliwości.

.BespokeChat

ZOBACZ INNE WPISY

Rozpocznij bezpłatny okres testowy!

instalacja w 5 minut testowanie planu „TEAM” przez 30 dni karta płatnicza nie jest wymagana

Chcesz nauczyć się dobrze prowadzić chat

na swojej stronie?

Mamy dla Ciebie kompendium wiedzy o LiveChat!

A w nim m. in: 

  • - od czego zacząć wprowadzanie chata
  • - jak aktywizować użytkownika na czacie
  • - 5 sposobów na wzrost sprzedaży w e-commerce z użyciem chata

Kompendium zostało wysłane na Twój e-mail

Życzymy przyjemnego czytania!